1997 ile 2012 yılları arasında doğan Z Kuşağı çalışanları, klasik yıllık değerlendirme sistemine tepkili. Liderlik danışmanı Tracy Lawrence, Forbes için kaleme aldığı makalede bu yaklaşımın Z Kuşağına hitap etmediğini belirtti.
Lawrence’a göre Z Kuşağı, aylar önce yaptığı bir iş hakkında şimdi değerlendirme almak istemiyor. Bu nesil, anlık geri bildirimlerle büyüdüğü ve sosyal medyada anında tepki almaya alıştığı için yıllık değerlendirmeler onlara hem yapay hem de uzak geliyor.
Baby Boomer kuşağı (1946-1964), yıllık değerlendirmeleri ‘resmi karne’ gibi görürken, X Kuşağı (1965-1980) bu süreci gereksiz bulup görmezden gelmeyi tercih edebiliyor. Ancak Z Kuşağı çok farklı: Sürekli geri bildirim, kişisel gelişime odaklı yönlendirme ve düzenli iletişim istiyorlar.
“İNTİKAM İSTİFASI” YÜKSELİŞTE
Lawrence, Z Kuşağıyla doğru şekilde iletişim kurmayan yöneticilerin şu sorunlarla karşılaşabileceğini belirtiyor:
Bu noktada içerik üreticisi Ben Askins’in uyarısı da dikkat çekici: “Revenge quitting” (intikam istifası) yükselişte.
Bu terim, çalışanların adaletsizliğe uğradıklarını düşündüklerinde işi en uygunsuz anda bırakarak işletmeyi sekteye uğratma biçiminde protesto etmelerini ifade ediyor.
ANLIK GERİ BİLDİRİM ŞART
Lawrence, yöneticilerin artık anlık ve anlamlı geri bildirim mekanizmalarına geçmeleri gerektiğini söylüyor. Bunun için önerileri şöyle:
Lawrence şunu da vurguluyor: “Z Kuşağı profesyonel gelişimi, kişisel gelişimin bir uzantısı olarak görüyor. Geri bildirimler, yalnızca iş sonuçlarına değil, bireysel değer ve hedeflerle de bağlantılı olmalı.”
Bu habere emoji ile tepki ver
Haber Kaynak : SOZCU.COM.TR
“Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır.”
GÜNDEM
30 Mayıs 2025SPOR
30 Mayıs 2025GÜNDEM
30 Mayıs 2025SPOR
30 Mayıs 2025SPOR
30 Mayıs 2025GÜNDEM
30 Mayıs 2025GÜNDEM
30 Mayıs 2025